Retourneren
Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €25,00 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@jouwspeeltuin.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Download hier het retourformulier
Ontvangst retouren
Indien het pakket in goede staat bij ons wordt geleverd, dan zullen wij jouw geld terugstorten, met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn vanzelfsprekend voor jouzelf.
Uitgesloten van retournering zijn
- Artikelen die aangebroken, beschadigd of in gebruik zijn genomen.
- Artikelen waaronder schommels, speelhuisjes, speeltoestellen, picknicktafels, zandbakken, duikelrekken, speelelementen en aanbouwelementen die gemonteerd zijn geweest.
- Artikelen die elders gekocht zijn, dan via jouwspeeltuin.nl.
- Artikelen die door de klant zelf (of door een andere partij) in elkaar zijn gezet. Bijvoorbeeld een speelhuisje, speeltoestel, zandbak, picknicktafel of watertafel.
- Artikelen met maatwerk.
- Artikelen die speciaal (in overleg) zijn besteld.
JouwSpeeltuin behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slecht een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen, wanneer het artikel is gebruikt of beschadigd.
Terugbetaling
JouwSpeeltuin vergoedt alle betalingen van jou, inclusief de eventuele leveringskosten die JouwSpeeltuin in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot het product ontvangen is of tot jij aantoont dat je het product hebt terug gezonden. Wij zullen het geld terug betalen op hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruik, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.
Ander adres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor jou te wijzigen.
Defect artikel ontvangen
Het kan helaas gebeuren dat je een artikel ontvangt wat niet in perfecte staat is, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wil je een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen, samen met jou door wat voor de beste oplossing is. Wij willen je erop wijzen dat wij geen artikelen retour nemen, waarover vooraf geen overleg is geweest. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is, voordat het als defect kan worden aangemerkt.
Verzenden artikel
Om artikelen retour te kunnen zenden, stuur je een mail naar info@jouwspeeltuin.nl. Via deze mail wordt je verder ingelicht over de vervolgprocedure. Het is belangrijk om vooraf contact met ons op te nemen, om dat de vervolgprocedure per aanvraag kan verschillen. Je kunt de retourzending aanbieden via postkantoor of postagentschap en ontvangt een verzendbewijs. Aan de hand van dit verzendbewijs is jouw retourzending altijd te traceren, mocht deze zoek raken. JouwSpeeltuin is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten. Hiervoor kun je contact opnemen met de vervoerder.
Ruilen
Bent je niet tevreden over het artikel wat je besteld hebt of wil je toch liever een ander product? Dan kun je uiteraard jouw bestelling omruilen. Je kunt daarvoor contact met ons opnemen. In overleg zetten wij alles in gang om het product te ruilen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ruilen geldt niet voor producten in maatwerk.