Preloader
Winkelwagen
Checkout Secure
Gratis Snelle Levering

Klantenservice

+31 6 52 21 25 75

Ma-Vr 09.00-18.00u

Garantie en Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Dekking en gebied

De wettelijke garantie is van toepassing op alle producten. Onderstaande garantievoorwaarden gelden voor producten van JouwSpeeltuin die verkocht worden in België en Nederland vanaf 01-10-2020 (hierna te noemen de “eigen merk producten” of “product”) en waarvoor expliciet op het product garantie is verleend. 

Garantietermijn 

JouwSpeeltuin garandeert binnen de garantietermijn dat het product vrij is van materiaal- en fabricagefouten bij normaal gebruik, indien installatie- en onderhoudsvoorschriften zijn gevolgd en normale opslag (met opslag wordt bedoeld de toestand waarbij het product niet wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is).

De garantietermijn gaat in op de datum dat het product is ontvangen door de oorspronkelijke eindgebruik-koper. Voor verschillende producten en onderdelen van producten gelden afwijkende garantietermijnen. Op (de verpakking van) het door jou aangeschafte product tref je de geldende garantietermijn aan.

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventuele extra (fabrieks)garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Uitsluitingen fabrieksgarantie

Deze fabrieksgarantie geldt niet voor:
(a) Slijtage, corrosie, verkleuring en veroudering ten gevolge van normaal gebruik en normale opslag;
(b) Schade ten gevolge van verkeerd en/of onoordeelkundig onderhoud;
(c) Schade die wordt veroorzaakt aan het product door externe oorzaken zoals brand, water, damp, vloeistof, ijs, verkeerde toepassing, vallen, verwaarlozing, verkeerd gebruik (waaronder mede begrepen het gebruik in strijd met de door JouwSpeeltuin gegeven instructies) of misbruik;
(d) Op verbruiksartikelen en vervangbare onderdelen waaronder accu’s (1 jaar garantie) en batterijen.

Inroepen van de garantie 

Indien je een beroep wil doen op deze garantie dan dien je de consumenten klantenservice van JouwSpeeltuin waar je het product gekocht hebt in kennis te stellen van het gebrek binnen een redelijk termijn nadat het gebrek is ontdekt, doch in elk geval voor afloop van de garantietermijn. De adresgegevens van de verschillende consumenten klantenservice waar je je garantieclaim kunt indienen tref je aan op de website: www.jouwspeeltuin.nl. Bij het inroepen van de garantie dient het product (of het gebrekkige onderdeel) en de originele aankoop-kassabon of factuur overlegd te worden. 

Aansprakelijkheid

Bij een vervanging van het product start de garantiedatum bij de aankoop van het originele product. Deze garantie laat in elk geval jouw wettelijke rechten als consument onverlet en is uitsluitend geldig en juridisch afdwingbaar in het land waar het product is aangeschaft.

Klachten

Ondanks het streven van JouwSpeeltuin om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het gebeuren dat je toch niet helemaal tevreden bent over onze producten, dienstverlening of levering. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@jouwspeeltuin.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Je kunt een klacht via de mail aan ons doorgeven. Stuur een mail naar: info@jouwspeeltuin.nl. Vermeld bij de klacht altijd je naam, adres, telefoonnummer en evt. e-mailadres en ordernummer. Indien van toepassing graag een foto meesturen.

Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen inhoudelijk op je klacht te reageren.

Toegevoegd aan winkelwagen
Gratis Snelle Levering 100% Veilige Speeltoestellen Klantvriendelijk Advies 30 Dagen Bedenktijd WebwinkelKeur Certificaat Gratis verzending bij bestellingen van €50,- of meer Je komt in aanmerking voor gratis verzending Besteed SYMBOL$x voor gratis verzending Je hebt gratis verzending Gratis verzending bij een besteding van $x Gratis Snelle Levering Je komt in aanmerking voor gratis verzending Gratis verzending bij een besteding van €50,- of meer Je komt in aanmerking voor gratis verzending!