FAQ
Hulp nodig? Neem contact met ons op!
-
Wat is de levertijd? En wat zijn de verzendkosten?
Zodra de bestelling verzendklaar is neemt onze transporteur contact met je op om een bezorgafspraak te maken. We bezorgen op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur. Let op: het is mogelijk dat de transporteur met een anoniem nummer belt. Voor sommige postcodes (bv. eilanden) gelden extra levertijden en kosten.
-
Bieden jullie een montage service?
Ja. Zie hiervoor onze pagina 'montage'.
-
Kan ik termijnen betalen?
We bieden geen termijn betaling aan. Wel is het mogelijk achteraf te betalen met Klarna. Alle betaalmogelijkheden in jouw land vind je onderaan onze pagina of in de winkelwagen.
-
Moet ik mijn speeltoestel verankeren?
Ja. Grondankers zijn inbegrepen bij alle speeltoestellen om te kunnen verankeren met of zonder beton. Voor onze professionele speeltoestellen zijn de grondankers apart verkrijgbaar (voor onverharde oppervlakken als gras en zand). Het aanbevolen aantal 'Anchor Set Uni' wordt per product weergegeven in de specificaties. Grondankers voor een verharde ondergrond (bv. rubberen tegels) zijn inbegrepen. Het gebruik van extra hardware wordt aangeraden (bijv. keilbouten of chemische ankers). Let op: verharde ondergrond moet een geschikte schokdempende bedekking hebben.
-
Is het geschikt voor openbaar gebruik bij bijvoorbeeld een school, kinderopvang of een restaurant?
Onze professionle speeltoestellen zijn type-getest en gecertificeerd volgens de EU Standaard. Perfect voor restaurants, familie hotels, scholen, kinderopvang, verenigingen, campings, vakantieparken etc. Alle andere producten zijn uitsluitend bestemd voor huishoudelijk gebruik.
-
Welke ondergrond is geschikt?
Plaats het speeltoestel op een een stabiele onverharde ondergrond, zoals gras of een stevige zandlaag. Plaats het toestel niet op asfalt, grind, beton of een andere harde ondergrond. Het toestel moet op een vlakke ondergrond geplaatst worden. Indien het toestel op een hellende ondergrond geplaatst wordt kan het scheef gaan staan. Dit geeft een onevenredige druk verdeling op de connectiepunten waardoor boutverbindingen in de loop van de tijd los kunnen gaan zitten. Aanbevolen materiaal niet samengeperste diepte: Boomschors (50 cm), Houtsnippers (50 cm), Fijn grind (50 cm), Grof zand (50 cm) en Gras. Om een veilige speelruimte te creëren dient aan alle zijden van het speeltoestel een vrije ruimte van zeker 150 cm te zijn. Verwijder eventueel struikelgevaar zoals stenen, boomstronken, wortels enz. uit de veilige speelruimte. De veilige speelruimte moet vrij zijn van hekken, garage, overhangende takken, waslijnen, elektrische draden en andere obstakels. Stel het toestel zo op dat het zich niet in de looprichting van paden of doorgangen bevindt. Een val op een harde grond kan leiden tot serieuze verwondingen. De gehele speelzone moet een geschikte ondergrond hebben.
-
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
We houden je via e-mail op de hoogte van je bestelling. Heb je geen e-mail ontvangen? Check eerst je spambox. Zodra de bestelling verzendklaar is krijg je hierover bericht van ons ordercentrum of zal de transporteur contact met je opnemen om een bezorgafspraak te maken. Let op: het is mogelijk dat de transporteur met een anoniem nummer belt.
-
Hebben jullie een showroom?
Nee, wij hebben geen showroom. Neem contact met ons op voor betrouwbare retailers om te zien of zij op het moment speeltoestellen in hun showroom hebben staan.
-
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Onderaan deze pagina vind je een kopje 'Betalen'. Hier vind je onze betaalmogelijkheden.
-
Kan ik in termijnen betalen?
We bieden geen termijn betaling aan. Wel bestaat er de mogelijkheid te betalen met Klarna (achteraf betalen). Vind meer informatie hierover onder het kopje 'Betalen' onderaan de pagina.
-
Kan ik mijn bestelling aanpassen?
Zolang de bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, kan het nog aangepast worden. Neem contact op met onze klantenservice. Hou zo veel mogelijk informatie over de order bij de hand zoals je bestellingnummer en de naam van het product dat je wil wijzigen.
-
Hoe kan ik mijn order annuleren?
Neem contact op met onze klantenservice door te mailen naar info@jouwspeeltuin.nl. Hou zo veel mogelijk informatie over de order bij de hand zoals je bestellingnummer en de naam van het product dat je wil annuleren.
-
Hebben jullie een showroom?
Nee, wij hebben geen showroom. Neem contact met ons op voor betrouwbare retailers om te zien of zij op het moment speeltoestellen in hun showroom hebben staan.
-
Welke ondergrond is geschikt?
Plaats het speeltoestel op een een stabiele onverharde ondergrond, zoals gras of een stevige zandlaag. Plaats het toestel niet op asfalt, grind, beton of een andere harde ondergrond. Het toestel moet op een vlakke ondergrond geplaatst worden. Indien het toestel op een hellende ondergrond geplaatst wordt kan het scheef gaan staan. Dit geeft een onevenredige druk verdeling op de connectiepunten waardoor boutverbindingen in de loop van de tijd los kunnen gaan zitten. Aanbevolen materiaal niet samengeperste diepte: Boomschors (50 cm), Houtsnippers (50 cm), Fijn grind (50 cm), Grof zand (50 cm) en Gras. Om een veilige speelruimte te creëren dient aan alle zijden van het speeltoestel een vrije ruimte van 200 cm te zijn. Verwijder eventueel struikelgevaar zoals stenen, boomstronken, wortels enz. uit de veilige speelruimte. De veilige speelruimte moet vrij zijn van hekken, garage, overhangende takken, waslijnen, elektrische draden en andere obstakels. Stel het toestel zo op dat het zich niet in de looprichting van paden of doorgangen bevindt. Een val op een harde grond kan leiden tot serieuze verwondingen. De gehele speelzone moet een geschikte ondergrond hebben.
-
Moet ik mijn speeltoestel verankeren?
Ja. Grondankers zijn inbegrepen bij alle speeltoestellen om te kunnen verankeren met of zonder beton. Voor onze professionele speeltoestellen zijn de grondankers apart verkrijgbaar (voor onverharde oppervlakken als gras en zand). Het aanbevolen aantal 'Anchor Set Uni' wordt per product weergegeven in de specificaties. Grondankers voor een verharde ondergrond (bv. rubberen tegels) zijn inbegrepen. Het gebruik van extra hardware wordt aangeraden (bijv. keilbouten of chemische ankers). Let op: verharde ondergrond moet een geschikte schokdempende bedekking hebben.
-
Kan ik verankeren op een verharde ondergrond?
Het is mogelijk, maar in plaats van de inbegrepen grondankers raden wij aan gebruik te maken van beugels en keilbouten of chemisch ankers. Deze zijn normaal gesproken verkrijgbaar in een bouwmarkt. We raden ook aan rubberen tegels te plaatsen na verankering.
-
Is het geschikt voor openbaar gebruik bij bijvoorbeeld een kinderopvang of een restaurant?
Onze professionle speeltoestellen zijn type-getest en gecertificeerd volgens de EU Standard DIN EN 1176. Perfect voor restaurants, familie hotels, scholen, kinderopvang, tennis/voetbal clubs, campings, vakantieparken etc. Alle andere producten zijn uitsluitend bestemd voor huishoudelijk gebruik.
-
Kan ik het originele ontwerp aanpassen? Of kan het gecombineerd worden?
Veiligheid heeft onze eerste prioriteit. Daarom zijn alle speeltoestellen uitvoerig getest op veiligheid en duurzaamheid volgens de meest actuele veiligheidsrichtlijnen. We kunnen veiligheid alleen garanderen wanneer je alleen onze speciaal ontworpen producten gebruikt en opbouwt volgens de handleiding. Om deze reden adviseren wij geen individuele ideeën uit te voeren/kleine aanpassingen te maken op onze originele ontwerpen. Veranderingen aan het originele ontwerp kunnen invloed hebben op de garantie en certificaten.
-
Het hout heeft afwijkende afmetingen / scheuren / plekken / kwasten / scheurvormingen. Wat moet ik doen?
Hout is een natuurlijk materiaal. Ieder onderdeel heeft een eigen karakter met lijnen, kwasten, en kleine imperfecties. Temperatuur, luchtvochtigheid, zonlicht, en impregnatie kunnen minimale afwijkingen, verkleuring, kleine scheuren en/of harsvorming veroorzaken. Het meeste zal na een paar weken verdwenen zijn en gemakkelijk te verwijderen of tasten de veiligheid van het speeltoestel niet aan.
-
Hoe onderhoud ik de kleur van het hout?
Door zonlicht en andere weersomstandigheden kan het hout na een tijdje licht verkleuren. Deze natuurlijke veroudering heeft geen invloed op de duurzaamheid en leidt niet tot een vermindering in kwaliteit. Impregnatie van het hout beschermt tegen houtrot en is niet bedoeld als decoratieve afwerking. Als je de natuurlijke kleur van het hout graag wil behouden, kan je het behandelen met een speciale hout olie of beits, of een verf of lak op waterbasis. Tip: Hoe donkerder de kleur van de gekozen afwerking, hoe minder zichtbaar de natuurlijke veroudering zal zijn.
-
Wat is het verschil tussen schommel Jane en Tarzan?
Schommel Jane is de schommel zonder dwarsbalken en Tarzan is de schommel met dwarsbalken.
-
Wat is de levertijd? En wat zijn de verzendkosten?
Zodra de bestelling verzendklaar is neemt onze transporteur contact met je op om een bezorgafspraak te maken. We bezorgen op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur. Let op: het is mogelijk dat de transporteur met een anoniem nummer belt. Voor sommige postcodes (bv. eilanden) gelden extra levertijden en kosten.
-
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
We houden je via e-mail op de hoogte van je bestelling. Heb je geen e-mail ontvangen? Check eerst je spambox. Zodra de bestelling verzendklaar is krijg je hierover bericht van ons ordercentrum of zal de transporteur contact met je opnemen om een bezorgafspraak te maken. Let op: het is mogelijk dat de transporteur met een anoniem nummer belt.
-
Hoe wordt mijn speeltoestel geleverd?
De speeltoestellen worden plat verpakt geleverd als een groot pakket. Het pakket is zwaar en wordt vaak gelost met een pompwagen / heftruck. Het afleveradres moet daarom goed bereikbaar zijn voor een vrachtwagen. Zorg dat je op de dag van levering, tijdens het afgesproken tijdvak aanwezig bent om te tekenen voor ontvangst van de levering. De bestelling wordt gelost naast de vrachtwagen op de stoep. Bij hoge uitzondering kan het nodig zijn om met de hand te lossen, de chauffeur kan daarbij om je hulp vragen.
-
Incomplete levering?
We streven er naar om je bestelling in één keer te laten afleveren. In sommige gevallen komen de artikelen echter uit verschillende distributie centra en wordt de bestelling verdeeld over twee leveringen. Dit heeft geen gevolgen voor de kosten van de levering van jouw bestelling. Controleer de levering aan de hand van de meegeleverde pakbon.
-
Transport schade?
Wanneer je bij de aanlevering (transport)schade constateert dien je dit direct op de vrachtbrief te laten aantekenen. Klopt er iets niet, laat het onze klantenservice z.s.m weten per e-mail: info@jouwspeeltuin.nl o.v.v. het order nummer en voeg een aantal foto's toe.
-
Gebreken of onregelmatigheden?
Controleer uiterlijk 7 dagen na levering de bestelling op volledigheid en samenstelling aan de hand van de pakbon en de handleiding. Klopt er iets niet, laat het onze klantenservice z.s.m weten per e-mail: info@jouwspeeltuin.nl o.v.v. het order nummer en voeg een aantal foto's toe.
-
Bieden jullie ook montageservice?
Ja, wij bieden ook montageservice! Je kunt ervoor kiezen om jouw schommel, speelhuis of speeltoestel op te laten bouwen door onze montageteams. Voeg het product 'Montage | JouwSpeeltuin' toe voor de montage van de producten van Step2, AXI, Centurio, Paradiso Toys, Woodenplay, Hörby Bruk, Jumpking, Jamara, AMIGO, Injusa, Sunny, WoodVision, SwingKing en Backyard Discovery. Voeg het product 'Montage | Outdoor Island' toe voor de montage van de producten van Outdoor Island. Voeg het product 'Montage | Blue Rabbit' toe voor de montage van de producten van Blue Rabbit. Voeg het product 'Montage | Dutch Panna' toe voor de montage van de producten van Dutch Panna.
-
Wat is de montageservice procedure?
Wanneer je montageservice hebt besteld neemt onze klantenservice contact met je op voor het maken van een afspraak voor de montage. Het is mogelijk dat jouw bestelde artikel eerder wordt geleverd. Het is dan wenselijk dat het speeltoestel gereed wordt gemaakt voor montage op de aangewezen plek. Ook is het mogelijk dat het montageteam je complete bestelling meebrengt (soms al deels gemonteerd) op de afgesproken dag van montage. Hoe snel dit kan hangt af van de capaciteit van het montageteam en jouw eigen agenda.
-
Is het speeltoestel gemakkelijk zelf op te bouwen?
JouwSpeeltuin speeltoestellen zijn over het algemeen eenvoudig door 2 volwassenen in elkaar te zetten. Op maat gezaagd hout, een montage kit en een eenvoudige stap-voor-stap geïllustreerde montagehandleiding zijn vaak inbegrepen.
-
Welke tools heb ik nodig om het speeltoestel op te bouwen?
Materialen die benodigd kunnen zijn: elektrische boor, hamer, meetlint, houtzaag en potlood. De rest wordt bij de speeltoestellen meegeleverd.
-
Hoe lang duurt de opbouw van een speeltoestel?
De montagetijd verschilt per product. In de product specificaties van sommige van onze productpagina's vermelden we het geschat aantal uren.
-
Heb ik een bouwvergunning nodig?
Controleer de bouwvergunningswetten van jouw lokale autoriteiten, want dit verschilt per land en regio.
-
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Wil je de bestelling retourneren? Neem contact met ons op via onze contactpagina of door te mailen naar info@jouwspeeltuin.nl.
-
Hoe lang is de garantie periode?
Bij ieder product van JouwSpeeltuin geldt een andere garantie periode. Op al onze producten geldt; bij normaal gebruik van de producten geldt de garantie voor een periode van minimaal 2 jaar vanaf de datum van aankoop voor de oorspronkelijke koper (de garantie is niet overdraagbaar). JouwSpeeltuin biedt de eerste koper een houdbaarheidsgarantie van minimaal 2 jaar op alle onderdelen van het speeltoestel. De houdbaarheidsgarantie is niet overdraagbaar. De garantie omvat een waarborg voor de schade aan de onderdelen van het geleverde speeltoestel door bijvoorbeeld de inwerking van houtrot en schimmels die na levering binnen de duur van de garantietermijn optreden.